Jabłka w nowym wydaniu

Jabłka to owoce, które prawdopodobnie każdy jadł przynajmniej raz w życiu. Kwaśne czy słodkie, bardziej zielone lub czerwone niczym pomidory- każdy znajdzie wśród tych owoców takie, które zaspokoją jego podniebienie. Jabłka doskonale nadają się zarówno do jedzenia na surowo, jak i do przetwarzania czy dodawania do potraw. W tym artykule poznasz kilka sposobów, dzięki którym jabłka na nowo zagoszczą w twojej kuchni

Słodkie surówki

Większość z nas nie wyobraża sobie obiadu czy lunchu bez surówki, czy sałatki. Jeśli znudziły ci się już stare przepisy, może warto rozpocząć poszukiwania nowych? Jabłka będą w nich świetnym składnikiem! Wystarczy obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach surowe jabłka i marchewkę, dodać pestki ze słonecznika, odrobinę śmietany, i pyszne jedzonko gotowe!

Jabłka w syropie

Lubisz jabłka na słodko, ale w sklepie znalazłeś tylko te kwaśne? Nic straconego! Domowe przygotowanie słodkich jabłek pozwoli cieszyć się ich smakiem nawet wtedy, gdy twojej ulubionej odmiany na półkach zabrakło. Wystarczy zagotować w garnku syrop z wody z cukrem, obrać jabłka, pokroić je w ćwiartki i wrzucić do garnka. Tak przygotowane gotujemy aż zrobią się szkliste. Później pozostaje tylko cieszyć się ich pysznym smakiem.

Zobacz również:  Jakie produkty można kupić w sklepie z aloesem ?

Sernik? Proszę bardzo!

Sernik pozostaje jednym z najchętniej wykonywanych czy zamawianych ciast. Niestety, zwykłe przepisy szybko się nudzą, a ciasto nam powszednieje. Warto wprowadzić innowację do swojego ulubionego dania, np. dodając do niego jabłka! Spód sernika robimy z kruchego ciasta, na które   wysypujemy pokrojone w kostkę surowe jabłka. Na to wszystko nakładamy masę serową i pieczemy. Drobna zmiana, która nada naszemu sernikowi zupełnie nową jakość!

Jabłka prosto z pieca

Jabłka doskonale nadają się do pieczenia w piekarniku. Najczęściej pod tą postacią podawane są z mięsem- nadziewa się nimi np. kaczki czy gęsi. Wystarczy umyć je, obrać, pokroić w ćwiartki, wykroić gniazda, i wrzucić do piekarnika, rozgrzanego do 180 stopni. Tak przygotowane, pieczemy około 40 minut. Możemy wykorzystać je jako dodatek do mięs lub jako pyszną przekąskę.

Zdrowe chipsy

Ogromna ilość konserwantów i sposób przygotowania powoduje, że jedzone przez nasze dzieci chipsy nie są zbyt dobre dla ich organizmów. Zdrową alternatywą mogą być chipsy domowej roboty, przygotowane np. z jabłek. Wystarczy owoce obrać, pokroić w plasterki i upiec w piekarniku. Będą one przepyszną przekąską, która zaspokoi głód naszych pociech i dostarczy im odpowiednich witamin.

Jabłka są świetnymi owocami, które warto brać pod uwagę, układając jadłospis. Wymienione przez nas pomysły absolutnie nie wyczerpują możliwości ich zastosowań! Zachęcamy do eksperymentów, które pozwolą wam na nowo odkryć te przepyszne owoce!

Zobacz również:  Granat i jego zdrowotne zalety

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *