5 prostych sposobów na utrzymanie zdrowia jesienią

Nadeszła jesień. Przy zmianie każdego sezonu zawsze warto sprawdzić ogólny stan zdrowia i samopoczucie. Czy jesteś na dobrej drodze do swoich celów zdrowotnych? Czy jest kilka rzeczy, które możesz poprawić, aby w pełni wspierać swoje zdrowie?

Ugotuj zdrowe potrawy na jesień

Jesień to pora zbiorów, więc udaj się na lokalny targ i zaopatrz się w produkty sezonowe. W zależności od regionu, jest to ogólnie dobry czas na zbieranie obfitych warzyw, warzyw korzeniowych (takich jak ziemniaki, rzepa, marchew, buraki) i gęstych warzyw liściastych (np. sad owocowy). Gruszki, jabłka, brzoskwinie, nektarynki i śliwki są również wspaniałe o tej porze roku.

Oceń swój sen

Opublikowano coraz więcej badań, które pokazują niezaprzeczalne znaczenie dużej ilości zdrowego, naturalnego snu każdej nocy. Mając przed sobą dłuższe noce, poświęć chwilę na ponowną ocenę swojej rutyny snu. Czy przygotowujesz swoje ciało i umysł do snu o przyzwoitej godzinie? Czy masz problemy z wstawaniem z łóżka przy mniejszej ilości światła w godzinach porannych? Skorzystaj z tych prostych wskazówek, aby dziś wieczorem zacząć poprawiać swój sen.

Zobacz również:  Dlaczego firmom potrzebne dzisiaj oprogramowanie?

Pracuj nad zastąpieniem nawyku

Czasami najlepszym sposobem na pozbycie się złych nawyków jest zastąpienie ich czymś zdrowszym. Zmiana pór roku to świetny czas na refleksję nad rzeczami, które chcesz poprawić w swoim życiu. Rozważ cele, które chcesz osiągnąć, a następnie wykonaj małe kroki, aby wypracować nawyki związane z ich osiąganiem. Próbujesz każdego miesiąca obniżyć rachunki za zakupy spożywcze? Spróbuj kupić mniej mięsa i zastąpić więcej warzyw. Chcesz pić mniej alkoholu? Zastąp gazowaną wodę lub napij się gorącej herbaty. Małe kroki powodują duże zmiany.

Znajdź nowy sposób ćwiczeń

Jesienne wędrówki są niesamowite i to niedrogi sposób na ćwiczenia. Zabierz rodzinę do labiryntu kukurydzy, idź do parku i rzuć frisbee lub kopnij piłkę nożną albo załóż kilka warstw i zacznij jeździć na rowerze. To świetna pora roku, aby zacząć intensywniej ćwiczyć coś, co lubisz robić, zanim nadejdzie mroźna zima.

Oczyść swoje ciało

Nowy sezon to świetny czas na dietę oczyszczającą lub detoksykacyjną. Skorzystaj z wytycznych, od tygodnia do pełnego miesiąca, aby zresetować organizm do upadku. Oczyszczenie nie tylko zwiększy Twoją energię, ale także pomoże zrzucić kilka kilogramów i wesprze układ odpornościowy w okresie przeziębienia i grypy.

Zobacz również:  Kiedy udać się do osteopaty?

Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się poprawić swoje zdrowie tej jesieni, te pomocne wskazówki przygotują Cię na nadchodzący sezon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *